Jaksaminen vuorokierron aikana

Kaipaatko lisää virtaa vuorotyöhön? Tämä materiaalipaketti antaa sinulle tutkimukseen perustuvat käytännön vinkit oman jaksamisen parantamiseen. Materiaalipaketti antaa vastauksia seuraaviin kysymyksiin:

  • Mitä ovat erilaiset vireystilat ja kuinka tunnistaa omien vireystilojen vaihtelut?
  • Miten vuorotyö vaikuttaa vireystilan säätelyyn?
  • Kuinka säädellä omaa vireystilaa jaksamista tukevasti vuorokierron eri vaiheissa?
  • Millaisilla helpoilla ja nopeilla keinoilla voi parantaa omaa jaksamista?
  • Mitä ovat tunnelukot ja kuinka ne vaikuttavat jaksamiseen?
  • Kuinka purkaa omalle jaksamiselle vahingolliset tunnelukot?

 

Zeneraattorit tarjoaa sinulle tiiviit ja tutkimuspohjaiset tietoiskut jaksamiseen ja energisyyteen liittyvistä teemoista. Tietoiskut viedään käytäntöön esimerkkitarinoilla, joiden rakentamisessa on hyödynnetty Rautatievirkamiesliiton hyvinvointipaketin pilottihenkilöiltä saatuja kokemuksia. Materiaali sisältää myös helppoja harjoituksia vireystilan säätelyyn ja arjen vinkkejä jaksamisen tukemiseen vuorokierron aikana.

Tervetuloa mukaan parantamaan jaksamista!

 

Mitä materiaalipaketti sisältää ja kuinka käyttää sitä?

Mukana ovat webinaarisisältö ja Kolmen viikon kokeilu -ohjelma. Suosittelemme käymään ensin läpi webinaarin ja sen jälkeen aloittamaan kokeiluohjelman. Halutessasi voit kuitenkin hypätä suoraan kokeiluun. Kolmen viikon kokeilusta saat parhaan hyödyn käymällä koko ohjelman läpi, mutta sinulla on mahdollisuus myös poimia yksittäiset suosikkiharjoitteesi käyttöön.

Materiaali jää pysyvästi käyttöösi, joten voit palata sen pariin aina halutessasi. Kolmen viikon kokeilunkin voi hyvin toteuttaa useampaan kertaan ja vaikka vaihdella harjoituksia eri kerroilla. Tutkitusti parhaat tulokset jaksamisen pitkäaikaisessa tukemisessa tulevat, kun käyttää ohjelmassa harjoiteltavia taitoja jatkuvasti arjessa.

Webinaarisisältö

Kolmen viikon kokeilu -ohjelma