Jaksamista tukeva ravitsemus - Kaipaako ruokavaliosi pientä ryhtiliikettä?


Kaipaako ruokavaliosi pientä ryhtiliikettä? Tämä materiaalipaketti antaa sinulle tutkimukseen perustuvat käytännön vinkit jaksamista tukevaan ravitsemukseen. Materiaalipaketti antaa vastauksia seuraaviin kysymyksiin:


• Millainen ruokarytmi auttaa jaksamaan vuorotyössä?
• Mitä syödä, kun on väsynyt ja kiireinen?
• Miten päivittää rennosti omaa ravitsemustietämystä?
• Miten psykologiaa hyödyntämällä voi edistää painonhallintaa ja elämäntapamuutoksia?
• Miten löytää helpot ja nopeat keinot saada hyviä tuloksia?
• Kuinka muokata omaa ruokavaliota jaksamista tukevaksi kiireisessä arjessa?


Zeneraattorit tarjoaa sinulle tiiviit ja tutkimuspohjaiset tietoiskut painonhallintaa, energisyyttä ja terveyttä tukevasta ravinnosta. Tietoiskuihin tuovat käytännönläheisyyttä vertaiskokemukset, joiden rakentamisessa on hyödynnetty Rautatievirkamiesliiton hyvinvointipaketin pilottihenkilöitä. Materiaali sisältää helppoja ja nopeita reseptejä sekä harjoituksia ruokavaliomuutosten helpottamiseksi. Autamme sinua tukemaan terveyttäsi vaativassa, kiireisessä vuorotyössä.

Tervetuloa mukaan innostavaan ja käytännönläheiseen ruokavaliomuutokseen!

Mitä materiaalipaketti sisältää ja kuinka käyttää sitä?

Mukana on webinaarisisältö ja Kolmen viikon kokeilu -ohjelma. Suosittelemme käymään ensin läpi webinaarin ja sen jälkeen aloittamaan kokeiluohjelman. Halutessasi voit kuitenkin hypätä suoraan kokeiluun. Kolmen viikon kokeilusta saat parhaan hyödyn käymällä koko ohjelman läpi, mutta sinulla on mahdollisuus myös poimia yksittäiset suosikkiharjoitteesi käyttöön.

Materiaali jää pysyvästi käyttöösi, joten voit palata sen pariin aina halutessasi. Kolmen viikon kokeilunkin voi hyvin toteuttaa useampaan kertaan ja vaikka vaihdella harjoituksia eri kerroilla. Tutkitusti parhaat tulokset jaksamisen pitkäaikaisessa tukemisessa tulevat, kun käyttää ohjelmassa harjoiteltavia taitoja jatkuvasti arjessa.

Webinaaritallenne ja webinaaridiat

• Aiheesta järjestetään webinaari 24.1.2018 klo 18, ja tämän jälkeen voit katsella tallennetta sinulle sopivaan aikaan.
• Webinaaritallenteessa Zeneraattoreiden psykologit antavat tiiviitä tietoiskuja ja käytännön vinkkejä teemaan liittyen höystettynä esimerkkitarinoilla.
• Webinaaridiat voivat auttaa webinaarin seuraamisessa ja parhaan hyödyn sisällöistä saat katsomalla webinaarin. Dioja voit kuitenkin käydä läpi myös itsenäisesti.

Kolmen viikon kokeilu -ohjelma

• Kokeiluohjelma esittelee erilaisia käytännön harjoitteita ja vinkkejä, joilla aloittaa jaksamista tukeva muutos omassa arjessa. Harjoitteet perustuvat tutkimustietoon ja ne on valittu niin, että harjoitteiden tekeminen on mahdollista erilaisissa vuorokierron vaiheissa.

• Kokeiluohjelmassa on huomioitu Rautatievirkamiesliiton jäsenkyselyssä esiin nousseet toiveet erityyppisistä harjoituksista. Mukana on äänitteitä, kirjallisia pohdintatehtäviä ja arjen kokeiluja, jotka voi toteuttaa ilman erityisempää materiaalia. Kokeilun lopussa on myös vinkkejä, mistä saada lisätietoa aiheesta, jos haluaa syventyä teemaan enemmänkin.

Tämän kokeiluohjelman teemat ovat

  • Ruokavalion painopisteet & annoskoot
  • Ruokavinkit jaksamisen tueksi
  • Tietoisuustaidot haltuun

 

• Kustakin teemasta esitellään 1-2 harjoitusta/viikko. Voit valita kultakin viikolta tietyn harjoituksen käyttöön ja toistaa sitä koko viikon tai kokeilla vaikka kaikkia viikon harjoituksista.

Tämän kokeiluohjelman oheismateriaaliin kuuluvat

  • Tietoinen syöminen -äänite
  • Mielikuvaharjoitus elämäntapamuutoksen tueksi -äänite

 

• Oheismateriaalit kuuluvat harjoituksiin, jotka esitellään kokeiluohjelman aikana. Näitä harjoitteita voit halutessasi käyttää myös itsenäisesti.

Webinaarisisältöön

Kolmen viikon kokeiluun